marți, 9 octombrie 2012

Elemente esentiale pentru un banner publicitar

In Romania bannerele publicitare au cel mai mare impact in randul utilizatorilor de Internet doar daca mesajul este succint, contin elemente de senzational, iar animatia si contrastul cromatic sunt folosite cu masura, releva un studiu realizat pe baza unui amplu sondaj online.

In urma studiului s-a constatat ca romanii au un interes deosebit pentru bannerele care contin informatii despre preturi promotionale, oferte speciale si produse de calitate.
  
Ca metodologie in realizarea studiului, in locul fiecarei intrebari obisnuite din sondaje, respondentilor li s-au prezentat doua sau mai multe bannere reprezentand creatii similare, dar care se pot diferentia prin caracteristici legate de grafica, continut si mesaj.
 
De asemenea, in locul raspunsurilor traditionale, respondentii au fost invitati sa dea click pe bannerul pe care il considera cel mai atragator pentru ei, astfel s-au tras urmatoarele concluzii:
  
In functie de target-ul campaniei trebuie sa adaptam si paleta de culori deoarece mai bine de jumatate dintre respondenti (59,2%) au manifestat o atractie sporita pentru bannerul cu varietatea de culori cea mai mare.
 
Sondajul a relevat existenta unei relatii intre genul respondentilor si gradul de incarcare cromatica: femeile au fost atrase mai mult decat barbatii de bannerele cu cele mai multe culori, in timp ce varianta bicroma a bannerului a inregistrat un numar dublu de clickuri din partea barbatilor.
 
Prezenta animatiilor in continutul bannerului a condus la un volum mai mare de clickuri pentru bannerul cu display dinamic (52,1%). Numarul respondentilor care au optat pentru un astfel de banner este apropiat de al celor ce au selectat bannerul cu display static (47,9%), probabil datorita agresivitatii animatiilor din bannere pe care utilizatorii de Internet au intampinat-o in ultimii ani.
  
Pentru o promovare online eficienta si realizarea scopului campaniei, mesajul trebuie sa fie succinct. Cei mai multi dintre respondenti (68,1%) au optat pentru un text cat mai scurt, avantajul fiind capacitatea utilizatorului de internet de a capta mesajul bannerului inca de la primul contact vizual. Totodata bannerul al carui text era capitalizat a inregistrat o rata de click cu aproape 50% mai mare. Putem trage de aici concluzia ca utilizatorii prefera ca textul sa fie succint si bine evidentiat.
  
“Call to action” este considerat a fi un element vital intr-un banner, prezentarea unei scurte informatii este necesara dar nu suficienta, prezenta unui indemn catre o actiune (click) este un factor ce atrage mai multi utilizatori de internet sa faca click pe un banner online.
 
Studiul arata insa faptul ca prezenta unui "call to action" nu este la fel de eficienta pe cat era in trecut, rata de click pe cele doua bannere fiind aproximativ egala (51,5% - 48,5%).
  
Calitatea unui produs este un element de interes major, dar in acelasi timp un produs de calitate este asociat, in general, cu un pret mai mare. Majoritatea utilizatorilor au ales banner-ul cu produsul de o calitate mai buna (61%), insa a existat si un procentaj rezonabil de respondenti care au ales produsul de o calitate redusa (39%).
  
Trei sferturi dintre utilizatorii de Internet sunt interesati de preturi promotionale.
S-a evidentiat ca promisiunea celui mai mic pret atrage mult mai mult decat prezentarea efectiva a pretului, aproape trei sferturi dintre respondenti fiind atrasi de posibilitatea achizitionarii produsului la un pret cat mai favorabil.
  
Ofertele speciale s-au aflat in preferintele respondentilor (59,4%). Totodata produsele de ultima generatie au atras un volum considerabil de clickuri, de pana la 5 ori mai mare decat al produselor mai putin noi (83.6%, respective 16.4%).

Dorinta respondentilor pentru senzational este evidenta, bannerul in care se prezinta elemente senzationale realizand un numar de trei ori mai mare de clickuri. Impactul unor astfel de bannere fii evident.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu